Yetkili servis şikayetleri yüzde 316 arttı
İSTANBUL (İGFA) – Artan kur farkı ve yükselen enflasyon, tüketicileri halihazırda kullandıkları elektronik ve beyaz eşyalarını değiştirmek yerine tamir etmeye yöneltiyor. Değiştirmek yerine tamir ettirmeyi tercih eden tüketicilerin yolu ise yetkili ve özel ve teknik servislerden geçmektedir. Bu koşullar analiz platformu Complaintvar verilerine de yansıdı. Yetkili beyaz eşya servisleri, otomotiv-showroom ve plaza servisleri, bilgisayar özel servisleri ve küçük ev aletleri özel servis kategorilerinin değerlendirildiği araştırmada; En çok şikayet edilen bahisler, şikayetlerin en yoğun olduğu aylar, analiz oranları ve yıllık şikayet artış oranları dikkate alındı.
2022 yılının ilk 5 ayı, 2023 yılının bire bir ciroları ile karşılaştırıldığında, beyaz eşya yetkili servislerinden gelen şikayetlerde yüzde 316 artış olduğu görüldü. Otomotiv-showroom ve plaza servis şikayetleri yüzde 53, bilgisayar özel servis şikayetleri yüzde 29, küçük ev aletleri özel servis şikayetleri ise yüzde 50 arttı. Yetkili servislerle ilgili en yaygın şikayetler; Garanti süresi ve garanti içeriği, onarım sürelerinin uzunluğu, verilen randevu tarihlerine uyulmaması, montaj ve montajda yaşanan sorunlar, servislerin yüksek fiyatlandırılması olarak sıralanırken; Tüketicilerin özel ve teknik hizmetlerle ilgili analiz için en çok aradıkları konular, tekrar eden sorunlar, çalışan davranışları ve hizmet fiyatlarının yüksek olmasıydı.